PANTHER 2S
PANTHER 2S

 

 

Panther 2s

 

 

Dünya piyasası liderinin iki akslı en performanslı şeker pancarı sökücüsünde daha fazla verimlilik ve dijital bağlantı
Yeni Panther 2S’de modern sportif dizaynı çevirebilirliği ve ataklığıyla birlikte pancar sökümü sevinçle birleşip bir “çalışma hayvanına” dönüşmektedir. Zor şartlarda yeterince güç rezervleri ya da XL sökme tesisatlarındaki yeni 796 PS / 585 kW Volvo Penta sıralı motor maksimum 3.650 Nm torka ve 16,12 litrelik motor hacmine sahiptir. Yeni makine tasarımına madalya prömiyerli ve eğim stabilizasyonlu zemin korumalı hareket düzeni tekniği ve otomatik eğim dengesi mükemmel şekilde entegre edilmiştir. Tıpkı Tiger 6S’de gösterildiği gibi son derece performanslı yeni nesil araç bilgisayarları Telematik, Predictive Analytics, Online Teşhis ve asistan sistemler yarı otonom şeker pancarı hasadını oluşturur. Panther 2S en başından beri iki aks piyasanın birinci sınıf segmentinde yer alıyor ve eşsiz bilgisayar mimarisi sayesinde güncel Panther 2 modeline kıyasla daha fazla teknolojiye ve görünüme sahiptir.

PANTHER 2S’NİN DIŞ TASARIMINDA YENİLİKÇİ GELİŞMELERİN İFADE EDİLİŞİ

ROPA Panther 2S’nin yeni görüntüsü bile dijitalleşmeyi, bağlantıyı ve Tarım 4.0 anlayışını yansıtıyor. Mavi çizgi, Panther’in kendi içinde ve myROPA online portalında R-Connect ile olan bağlantısını iyice vurguluyor. Panther 2S, sahip olma gururu uyandırmalı, heyecan katmalı ve aynı şekilde kalite vaadini ortaya çıkarmalıdır.

YENİ İÇ TASARIMA VE 12,1 İNÇ BOYUTUNDA İKİ ADET RENKLİ EKRANA SAHİP SÜRÜCÜ KABİNİ

 

Panoramik kabin Tiger 6S’den alındı, geniş bir alan hissi sağlıyor ve yapay zekanın ve yarı otonom şeker pancarı hasadının merkezi olarak görev görüyor. Panther 2S’nin sürücü kabini yeni teknolojilerin görsel hale dönüştüğü yerdir ve şeker pancarı hasadında yeni bir dönemi temsil ediyor. Terminalde daha net renklerle ayrılmış ve modern görünüme sahip interaktif butonlarla olan kullanım anlayışı daha sezgisel hale gelmiştir ve tabletlerin ve akıllı telefonların kullanım mantığına uygundur. Kontrollü şekilde uygulanan renk kontrastları okunabilirliği ve kullanım verimini artırır.

 

 

R-CONNECT TELEMATİK VE UZAKTAN TEŞHİS İSE MYROPA BAĞLANTISI STANDART

Standart olarak entegre edilen Telematik modülü aslında Servis 4.0 anlayışının, Predictive Analytics hizmetinin ve servis durumunda tüm kıtalarda hızlı yardım ve teşhis hizmetinin temelini oluşturur. Servis durumunda servis teknisyeni opsiyonel olarak doğrudan terminale ve makine kumandasına bağlanabilir ve sürücüye örneğin sorunun çözümünde destek verebilir. myROPA portalındaki R-Connect sürücüler ve vardiya müdürleri için mükemmel bir araçtır; bununla sipariş verileri online değerlendirilebilir ve makineler ve filolar optimize edilebilir.

HEKTAR PERFORMANSI SAĞLAYAN İŞ MAKİNESİ

Sökme esnasında optimum yükleme için çok uzun boşaltma bandı

Panther 2S, yüksek bir temizlik performansına sahiptir. 1.740 mm çapdaki ilk elek yıldızından sonra, pancarlar 1.000 metre genişlikteki depo asansörüne ulaşmadan önce, 1.550 mm çapdaki iki tane daha elek yıldızı gelmektedir.
Oldukça uzun olan boşaltma bandı uzunlukta ve konseptte Tiger 6’dan türetilmiştir. Bu iki aks arasında çerçevede bükülme mafsaldan sonra, kabinin en uygun görüş açısında bulunmaktadır. Boşaltma daha yassı şekilde gerçekleştiği için, yandan sürüşlü römorklara yüklenilmektedir. Boşaltma bandı 1.600 mm genişliğinde ve 3 defa katlanabilmektedir. Panther 2S, sürüş esnasında bile yüksek verimli depo boşaltmayla ve hızlı yüklemeyle dikkat çekiyor. Koruyucu poliüretan alıcı parmaklar, dolu pancar depolarının 50 saniye içerisinde ve 30 m³ kavrama gücüyle kısa boşaltma zamanını ve yüksek sevk verimini garnati etmektedir.

 

YAMAÇTA BİLE DENGE VE SAĞLAK SÖKMEK İÇİN OTOMATİK EĞİM DENGELEME

İki akslı pancar sökücülerin arasındaki mükemmellik, dört adet hidrolik silindir ve sensörlü otomatik eşitleyicidir. Bütün araç eğime yüzde 7 eğilmektedir ve bundan dolayı yatay tutulmaktadır. Sökme cihazı zemin alanına dokunarak kendi kendini yönlendirmektedir. Eğim dengesi böylece artmaktadır. Aşırı durumlarda Panther, başka sökücülerin devrileceği yerlerde kendini hala stabil tutabilmektedir. Bundan öte sürüş konforu yükselmektedir çünkü sürücü düz oturma pozisyonunda kalmaktadır. Daha hassas bir eğim ayarı için tıpkı Tiger 6S modelinde olduğu gibi, santrifüj kuvvetini dengelemek amacıyla ivme ölçümü yapan bir 3 eksenli jiroskop entegre edilmiştir.

MOTOR SEÇENEKLERİ – ÇOK YÜKSEK TORKA VE 16,12 LİTRE HACME SAHİP GÜÇ PAKETLERİ – AŞIRI EKONOMİK

Tıpkı Tiger 6S modelinde olduğu gibi ROPA, Panther 2S modelinde Volvo Penta marka güvenilir ve ekonomik altı silindir motorlar kullanıyor. ROPA, taleplere ve ülkelerdeki yasal mevzuata uygun aşağıdaki motorları sunuyor:

 
 

Volvo Penta TWD1683VE – 796 PS / 585 kW

Bu motor Volvo Penta tarafından Tiger 6S’ye özel olarak tasarlanmıştır ve artık Panther 2S’ye entegre edilmiştir. 16,12 litre motor hacmiyle, Common-Rail enjeksiyon sistemiyle, SCR kat. konvertörüyle ve AdBlue özelliğiyle bu motordan enerji daha verimli ve temiz elde edilmektedir. Çift turboyla bu güç paketi 3.650 Nm değerinde devasa bir maksimum tork üretmektedir. 1.000 d/dakikadan itibaren 3.550 Nm tork hazırdır; böylece düşük devir aralığında daha uzun ve dolayısıyla daha az yakıt tüketimiyle hasat sökümü yapılabilir. Modern motor teknolojisi sayesinde bu dizel motor, egzoz gazı geri dönüşü ve partikül filtresi olmadan da Avrupa Euro V normuna ve ABD Tier 4f normuna uygundur.

Volvo Penta TAD1643VE-B – 768 PS / 565 kW

16,12 litre motor hacmiyle ve pompa-meme enjeksiyonuyla (PDE) bu motor Tiger 6’dan bilinen ve en sağlam güç paketidir. Bu motor AdBlue, SCR kat. konvertörü ve egzoz gazı geri dönüşü olmadan çalışır. 3.260 Nm’lik maksimum tork, kademesiz sürüş tahriki üzerinden optimize edilmiş verimlilikle iletilmektedir. Yasal düzenlemeler nedeniyle bu motor sadece AB dışında ve ABD’de mevcuttur.

 
 

KARDAN ŞAFTLI DİREK GÜÇ İLETİMİ, ÇOK YÜKSEK TORKTA BÜTÜN TEKERLEKLERDE ÇEKİÇ SAĞLAMAKTADIR

Yüksek tahrik gücünün iletimi için ROPA sorgusuz sualsiz Panther 2S’de, düz giden kardan şaft aracılığıyla dağıtıcı dişliden her iki arka aksa ve ön akslara direk güç iletimi oluşturmaktadır. Böylece değişen ya da zorlu zemin ve sökme şartlarında dahi en iyi verim. Yol modunda tahrik kademesiz şekilde ve düşük motor devrinde 0 ila 40 km/saat arasında olur. Bu esnada yeni “akıllı direksiyon ana şalteri” bükülme mafsalının ve ön aks direksiyonunun otomatik senkronizasyonunu ve arka aks direksiyonunun düz durmasını sağlar.

SÖKME ELEMANINI YARI OTOMATİK YÖNLENDİRMEYE YARAYAN ÖN HAZIRLAYICI OTOMATİĞİ VE TOPRAK KONTURU SENSÖRLERİ

ROPA, Hannover’de düzenlenen Agritechnica fuarında Tiger 6S ile hasatta çalışma derinliği otomatik ayarlamaya yarayan iki yeni gelişme tanıttı; bunlar artık Panther 2S’de de bulunabilir.

•     R-Trim – ön hazırlayıcı yüksekliğinin otomatik ayarı
•     R-Contour – RR hasat ünitesinin tek sıralarında otomatik söküm baltası ayarı

 

Her iki sistem tarlanın uzunluğu içerisinde kendi çalışma derinliklerini değişen pancar stoku koşullarına göre uyarlar. Otomatik üniteler farklı yan yüksekliklere veya sürüş yönüne enlemesine olan zemindeki düzensizliklere tepki verir. Baş kesicide bulunan bir ölçüm sistemi bunun için zemin konturunu tespit etmek amacıyla ilave bir ölçüm sistemiyle doğrudan pancar sıralarında genişletilmiştir.

1. Normal pancarlar – Orta yan yükseklik  2. Büyük pancarlar – Fazla yan yükseklik;    3. Normal pancarlar – Orta yan yükseklik;    4. Küçük pancarlar – Düşük yan yükseklik;    5. Açı sensörü;    6. Tanımlı ön hazırlayıcı yüksekliği

RR hasat ünitesinin tek sıralarında otomatik söküm baltası ayarı

Hasat ünitesinde bulunan güçlü ve yeni bir yol bilgisayarı saniyenin on binde zamanda tüm ölçüm değerlerini okur ve yeni geliştirilen yazılımın yardımıyla ön hazırlayıcının yüksekliğini veya tek sıraların sökme derinliğini değiştirir. Her iki sistemin kombine edilmesi sayesinde sürücünün yükü ciddi şekilde alınmış olunur ve böyle sökme elemanının yarı otonom biçimde yönlendirilmesini sağlar. Değişen pancar stoklarında kesilen yaprak saplarının büyüklüğü düşürülmesine rağmen ön hazırlayıcı kayıpları sürücüye yük bindirmeden önlenir. Söküm baltasıyla gereksiz yere toprak toplanması ve çok derin sökmeden dolayı yüksek yakıt tüketimi önlenirken düz sökmede pancarların kökünün kopması da söz konusu değildir.

 

 

ÇOK SAYIDA KONFORLU VE FAYDALI AYRINTI

Sayısız yeni gelişmeler ve optimizasyonlar Panther 2S’nin sürücüsüne ve işletmecisine ilave faydalar ve konfor sağlamaktadır. Buna örnek olarak daha performanslı LED farlar, sinyal lambaları ve çevre aydınlatmaları, yeni merkezi elektrik sistemi yapısı, derin geçişler ve temizlik üniteleri için çalışma hidroliği optimizasyonu, güncel güvenlik yönergelerine uygun yeni bir makine kumandası, elektrik ve hidrolik sistemlerinde daha kolay yapılabilen servis işleri.